شنبه 17 خرداد 1404
تاریخ ایجاد: دو شنبه 27 اردیبهشت 1400   تاریخ بروزرسانی: یکشبه 24 مرداد 1400   

 

زهرا دانشی

مسئول بهبود کیفیت

مدیریت خدمات درمانی

شماره تماس : 33491101

 

 

https://shahindezh.umsu.ac.ir/uploads/kadre-zir_4024.gif

 

 شرح وظایف :

  •  تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت اجرایی بیمارستان.
  •  تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان.
  •  تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه سازی برنامه های بهبود کیفیت،ارتقای ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتباربخشی.
  •  هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های بهبود کیفیت در بیمارستان
  •  پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت،داده ها،اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها.
  • تدوین سیستم ها و فرآیندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده.
  •  تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی،قابل اندازه گیری،قابل دستیابی و زمان دار جهت فرآیندهای مختلف بیمارستان.
  • تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت بیمارستان.
  •  تصویب و ابلاغ خط مشی و روش های دریافتی از واحدهای مختلف بیمارستان.
  •  نظارت بر روند و اجرای خط مشی و روش های بیمارستان
  •  پیگیری و هماهنگی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در واحدهای مختلف بیمارستان.
  •  ایجاد نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی و غیرپزشکی در بیمارستان.
  •  هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در کل بیمارستان
  •  نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های بیمارستانی 
  • پیگیری موارد ارجاعی از واحد بهبود کیفیت بیمارستان 
  •  انجام سایر امور طبق دستور مقام مافوق
  • همکاری با سایر کارشناسان واحدهای دیگر در زمینه های ارزشیابی ، تشکیلات بیمارستانی و غیره
  •  پیاده سازی سیستم های کیفیت مدیریت (ISO,EFQM و ...)
  • بررسی و تحلیل شرایط موجود و پیشنهاد راهکارهای علمی و عملی به منظور رفع کاستی ها و نارسایی های سیستم
  • جمع آوری اطلاعات مربوط به نیازهای کلی بیمارستان از نظر ساختمان ، لوازم و تجهیزات و نیاز به تعمیرات اساسی و یا بازسازی و تهیه گزارشات مربوط به پیرامون آن جهت مسئولان مربوط
  • مشارکت در ممیزی داخلی بیمارستان در راستای استانداردهای مختلف
  • تهیه گزارش ممیزی و پیگیری اقدامات اصلاحی
  •  نظارت بر تحلیل شاخص ها و برنامه های عملیاتی
  •  نظارت بر کلیه امور اعتباربخشی بخش ها از طریق نرم افزار اعتباربخشی
  •  تشکیل جلسات ماهانه با رابطین بهبودکیفیت

 


مطالب آموزشی

«پنج اس» یا 5S یکی از مباحث عمده در مدیریت ژاپنی میباشد که ابتدا در ژاپن و سپس در سایر کشورها به کار گرفته شده است. هدف 5S به بیانی ساده، سامان دادن، نظم و ترتیب، پاکیزه سازی، هماهنگی و ایجاد انضباط در محیط کاری است. 5 S ، به عنوان موثرترین رهیافت و ستونی استوار در ساختمان عملیات اصلاحی و بهبود بهره وری شناخته شده است که با اجرای این اصول در صنایع و سازمانهای مختلف تجاری، صنعتی و خدماتی موجب افزایش بهره وری، استفاده بهینه از سرمایه نیروی انسانی و زمان انجام کار، افزایش کارایی و در نهایت سوددهی بیشتر سازمان می‌شود.